Friday, January 7, 2011

Pencuri kabel kena belasah

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Apa khbar semua?..Entry kali ini ak nk share dgn korng tentang satu story yg berlaku semalam iaitu pencuri kabel yg telah dirembat atau dipukul oleh penduduk kampung. Tu la mencuri sgt. Org kampung xleh sabar klau benda-benda yang mcm bodoh ni berlaku depan mata diorang. Apa yg mendukacitakan ak, benda nie berlaku kt Kota Bharu, Kelantan. Memalukan state ak je pencuri nie..(reaksi kecewa). Apakah benda mcm nie xleh elak??..makin hri makin menjadi la penjenayah nie. Wake up la warga muda (utk mereka yang terlibat dgn jenayah dan bad moral). This is not way to become a good community in Malaysia. Untuk keterangan lanjut tentang story nie, silalah baca entry dibawah .....Selamat membaca..:)


DUA lelaki ditahan cuba mencuri kabel telefon berdekatan Kampung Mantera, Kota Bharu, awal pagi semalam. - Foto Adnan Mohamad


KOTA BHARU: Dua pemuda berusia 20-an menerima padah apabila dibelasah penduduk ketika mencuri kabel telefon di Kampung Mantera, di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 4.30 pagi itu, kedua-dua mangsa yang cedera di muka, siku dan kaki terpaksa menerima rawatan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian.

Seorang lagi rakan suspek dapat meloloskan diri sebaik menyedari perbuatan mereka dihidu penduduk.
Penduduk, Shafei Ismail, berkata perbuatan tiga lelaki terbabit disedari seorang warga tua yang melalui kawasan berkenaan.

Katanya, ketika itu, dua pemuda dilihat sedang memanjat tiang telefon, manakala seorang lagi rakannya menunggu di dalam kereta sambil mengawasi kawasan sekitar.


“Sebaik melihat gelagat mencurigakan itu, penduduk yang memandu kereta menghubungi penduduk kampung untuk meninjau kegiatan tiga pemuda berkenaan.


“Selepas berpuas hati dan yakin ketiga-tiga mereka terbabit mencuri kabel, penduduk kemudian mengepung dan menahan dua daripada pencuri terbabit, manakala seorang lagi melarikan diri menggunakan kenderaan,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan, Asisten Komisioner Lai Yong Heng, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu dan siasatan dilakukan mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan.

“Buat masa sekarang kedua-dua suspek yang ditahan menerima rawatan di HUSM kerana mengalami kecederaan dan lebam,” katanya. 



Apa pendapat kawan-kawan sekalian?..patutkah tindakan penduduk yang seperti dinyatakan diatas atau ada cara yang lebih baik?..

*Credit to  http://www.bharian.com.my/bharian/

" NOTHING TO CHANGE" 

5 comments:

Namaku Asumira said...

golongan mcm tu xkan penah serik klau kte xbg pengajaran..
sy rse patut tndkan tu.. tp xyah la smpai pncuri tu kne pkul smpai mati pulakkan huhu.. nt jd kes lain pulak

Hafizi Ghazali ( PG ) said...

dlu ada satu kes ragut..belasah punye belasah..smpai mati yg peragut..last2, abg punye peragut pegi saman mereka yg pkul..

tutorial - zabidi ali said...

giler la diorang 2....dah x ada keje ke....

Namaku Asumira said...

yg kes peragut tu dkt kg sy je..
peragut tu mmg suke buat hal..

Hafizi Ghazali ( PG ) said...

xde pasal cri pasal...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
affiliate program

GET INCOME FROM YOUR WEBSITE

Turn your valuable webpage visitors into revenue. Work online and join our free money making affiliate program. We offer the most payment rate to help increase your money stream.

Join our revenue making program absolutely free and 100% risk free.

Sign Up...

Begin receiving steady affiliate revenue

Our earning money system really can give you income on the same day. Start receiving steady affiliate commissions with almost no effort at all. This is a serious revenue opportunity, the first step for you to create a solid, trustworthy, long-time profitable business.

A constant cash generator

Imagine getting of a something that never failed to provide you with cash-flow. A money making program so amazingly profitable that you never had to look for job ever again!

Mountain a steady stream of revenue

Our earning money program helps you to establish a steady stream of cash, all around the clock. Allowing you more time to focus on the things you love.
You will even receive money while you sleep!

Freeway To Success business opportunity Freeway to Success financial freedom business opportunity